Sunday, January 28, 2007

Being William Gibson

Apparently I'm William Gibson. Which I think is pretty damn cool though I'm sad to say I haven't read any of his work...yet. I hear very good things though and I'm damn sure I'll enjoy it. Hey, you should take this and let me know which Sci-Fi Writer you are, just post it in the comments.

I am:
William Gibson
The chief instigator of the "cyberpunk" wave of the 1980s, his razzle-dazzle futuristic intrigues were, for a while, the most imitated work in science fiction.

Which science fiction writer are you?

Found this courtesy of Warren Ellis at The Engine. I think its kinda nifty. It's a nifty gifty, for you.

powered by performancing firefox

Saturday, January 27, 2007

Friends in High Places

Knowing cops is pretty much the best thing ever. On my way home from my friend's house last Sunday after watching the football games and drinking about 9 or 10 beers I was pulled over for pretty much running a red light. Mind you I didn't really run the light, it was yellow when I was underneath it, but that's neither here nor there. The cop pulled me over and we subsequently had this conversation:

(I start getting my shit out of the glove box to give to the guy)

Cop (as he's walking up to my window): License and registration pl...HEY MAN, what the fuck are you doin' running my lights?

Me: Oh, hey man, what's up. I'm really sorry about that, I was looking down at my radio for a second and couldn't stop in time.

Cop: Oh yeah? (Shines the flashlight in my eyes and laughs) What were you doin' tonight? Smokin' weed?

Me: Nah, I don't do that.

Cop: Crack? Heroin? You drinking?

Me: I was drinkin a little bit watching the ball games.

Cop: Oh yeah? Who won?

Me: The Bears and the Colts...I picked one out of two.

Cop: Oh yeah? Good for you, alright get home and slow down.

(I drive away)

God bless America.

powered by performancing firefox

Friday, January 26, 2007

And the Cold Shall Devour Us All

Wow, its fucking cold...which got me to thinking, why haven't we invented a global weather control device yet? What the hell is this crap? We could grow crops year round , feed the homeless, house the homeless (outside that is), stop global warming, make movies in which evil plots are thought up to fuck with the machine that controls it, there are all kinds of things we could do with this. Anybody wanna work on it with me?

Anyway, in the realm of real life, I'm doing pretty well updating my news blog consistently, 'bout to start publishing a web comic on which could be either funny or stupid so I guess we'll find out about that, I think I'm gonna update that every Sunday. Still got that comic book review site on my plate with Ben which should be good times. Full schedule, I wish any of these things made me money and gave me health insurance, that'd be way better than trying to find a new job.

What if all inanimate objects could actually feel pain and suffer and were in reality smarter than humans but had no way to express themselves? Wouldn't that be depressing?

What if I made sense sometimes? What if you cared? What if you were a rhinoceros?

Thursday, January 25, 2007

Self Help is the Most Important Help of the Day

I need to get on top of my shit. Small list of things I really friggin need to do:
1) Get a new job.
2) Get my insurance bullshit figured out.
3) Get back to work on the short story I pretty much abandoned about a month ago.
4) Start exercising regularly.
5) Start eating healthier.

Well I dunno if I'm gonna do all of this but its nice to write it down and get it out there in the open.

In other news, I just finished reading Stardust by Neil Gaiman and I highly recommend his prosical stylings to anyone who's even partway interested in a damn good fantasy novel.

Against Me! concert in March, Dispatch concert in July, should be fun, I haven't gone to many shows in the last few years and it'll be good to get back out there.

If there's more I just can't think of it. Catch you later blogworld.

Wednesday, January 24, 2007

Comic Book Report

Just so all of the zero people who read this so far know. Me and a friend of mine (and hopefully a conglomeration of others) are starting up a comic review site that we hope will be taking off soon. More news as it comes to the forefront, but if anyone is interested in writing reviews let me know at or just throw me comments on this site. I know we already have one review done...since I wrote it, but the site ain't ready for your virgin eyes just yet. Hopefully within the next month or so we'll be up and running, start holding your breath now, it should be sweet.

I'll Show You All

Is it just me or is blogging kinda fun. I can't wait until I start falling behind on posting and my world collapses all around me. Anyway, welcome one and all, this is where I talk to you about things I may be thinking, and right now I'm thinking that everyone should check out my Fake News Stories blog over at That should keep you happy for a while, leave comments tell me what you think, tell me what I could do better, send me pictures that you think I could use in my stories, send questions, send anything you want, just gets ta readin. Talk to you when I have important things to say.